Muslim Care bantu 14 sekolah pondok di Jasin

- Advertisement -

TANGGA BATU: Sebanyak 14 sekolah pondok dan madrasah tahfiz di kawasan parlimen Jasin menerima sumbangan Muslim Care yang bernilai RM2,000 bagi setiap sekolah.

- Advertisement -

Ahli Parlimen PN Jasin, Tuan Guru Zulkifli Ismail berkata, sumbangan yang diberi Muslim Care Malaysia sebagai tanda sokongan organisasi itu terhadap institusi keilmuan Islam.

Katanya sumbangan terbabit menggambarkan kepekaan Muslim Care, Muafakat Pondok dan Pusat Khidmat Parlimen Jasin terhadap bidang pendidikan.

“Melalui usaha itu agama Islam dapat disebar dengan lebih meluas di Melaka dengan pembudayaan ilmu dalam kalangan masyarakat,” katanya pada majlis penyerahan sumbangan NGO terbabit di Baitul Qurro petang semalam. (Foto atas)

Pada majlis tersebut Muslim Care Malaysia turut menyerah kunci rumah kepada balu mantan Ahli Jawatankuasa Dewan Ulamak PAS Melaka, Siti Nuur Aisyah Razali.

Timbalan Presiden Muslim Care Malaysia Mohd Johari Ismail juga menyerah 100 unit beg sekolah bagi Parlimen Tangga Batu dan Jasin untuk diserah kepada murid-murid kurang berkemampuan.

Tuan Guru Zulkifli yang juga Pesuruhjaya PAS Melaka berkata, sebagai Ahli Parlimen Jasin beliau mengalu-alukan sumbangan NGO bagi membantu penduduk di Jasin. – HARAKAHDAILY 20/3/2023

- Advertisement -