Amal Blood Donation Sandakan kumpul 57 beg darah

- Advertisement -

SANDAKAN: Jabatan Amal Malaysia (JAM) Zon Sandakan bertindak meneruskan program Amal Mega Blood Donation (AMBD) yang masuk siri kedua tahun ini di Sejati Walk, Sandakan dekat sini semalam.

- Advertisement -

Program iti telah dijayakan dengan kolaborasi bersama Jabatan Perubatan Transfusi, Hospital Duchess Of Kent (HDOK), Sandakan.

Kempen bermula dari pagi hingga petang itu telah berjaya mengumpul 57 beg darah hasil dari sumbangan para penderma darah yang hadir dalam program kali ini.

Ketua JAM Zon, Husin Rahim berkata, program seumpama iTU adalah suatu langkah proaktif bagi membantu pihak hospital menggeraKkan kempen derma darah secara berterusan.

“Kami dari pihak JAM juga akan menjadikan program ini sebagai program wajib bagi Jabatan Amal yang akan dilaksanakan dalam tempoh tiga bulan sekali,” katanya.

Beliau turut menzahirkan penghargaan kepada pihak HDOK atas kerjasama yang baik dalam siri kempen kali ini.

“Terima kasih kepada pihak hospital atas kerjasama ini dan berharap ianya akan berterusan. Dan terima kasih juga kepada semua penderma darah yang turut menjayakan kempen kali ini,” ujarnya lagi.

Turut bersama dalam program itu ialah Pengarah Jabatan Amal Malaysia Negeri Sabah, Masru Mustakim serta beberapa pimpinan PAS Zon Sandakan. – HARAKAHDAILY 30/1/2023

- Advertisement -