Ziarah Kasih dekatkan pemimpin PAS dan penduduk

- Advertisement -

MARAN: ADUN Chenor, Ustaz Mujibur Rahman Ishak telah bersama dalam program Ziarah Kasih ke atas penduduk di Kampung Awah, Chenor, di sini kelmarin.

Program anjuran Unit Daerah Mengundi (UDM) Bukit Segumpal itu bertujuan meningkatkan hubungan dengan masyarakat setempat yang telah sedia terjalin.

Ustaz Mujibur berkata, program ziarah penduduk ini perlu sentiasa diadakan supaya PAS sentiasa menjalinkan hubungan dengan masyarakat setempat.

“Program ziarah ini, disamping dapat meningkatkan ukhwah, kita (PAS) juga dapat mengambil tahu lebih dekat lagi hal ehwal penduduk terutama yang dalam kesusahan dan juga keuzuran.

“Saya ucapkan tahniah kepada penganjur (UDM) Bukit Segumpal yang sering lakukan program cakna masyarakat begini, semoga dapat dilaksanakan lagi dimasa akan datang, dan dipermudahkan urusannya,” katanya.

Sementara itu, Ketua UDM Bukit Segumpal, Asri Abdul Kadir berkata program ziarah penduduk terutama warga emas dan sakit ini sering dilakukan oleh pihaknya.

“Kami hari ini turun bersama-sama ADUN Chenor dan jentera muslimat UDM Bukit Segumpal, mengambil kesempatan menziarahi dan menyantuni golongan warga emas, yang sedang keuzuran serta golongan susah di sekitar sini (Bukit Segumpal).

” Masyarakat di sini sudah biasa dengan program ziarah dari kami, alhamdulillah setiap program kami diterima baik oleh mereka,” ujarnya.

Dalam program tersebut sebanyak 30 pek makanan telah disampaikan oleh ADUN Chenor dan turut dihadiri sama oleh Yang Dipertua PAS Kawasan Maran, Ustaz Ramli Awang Abdul Rahman. – HARAKAHDAILY 28/9/2022

- Advertisement -
- Advertisement -