PRU15: DHPP sokong agenda satu lawan satu

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Dewan Himpunan Pendukung PAS (DHPP) berdiri teguh dengan pimpinan PAS untuk memastikan penyatuan ummah dapat direalisasikan menjelang Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) ini.

- Advertisement -

Ketua Penerangannya, Dr Balachandran Gopal Krishnan berkata DHPP tanpa keraguan, percaya agenda satu lawan satu dengan Pakatan Harapan (PH) pada PRU15 ini dapat melahirkan Keluarga Malaysia yang bersatu.

“DHPP percaya tanpa sebarang keraguan ‘Islam memimpin perpaduan’ dapat menwujudkan ‘ Keluarga Malaysia’ yang adil, inklusif dan bersatu padu.

“Perpaduan tanpa sentuhan ugama hanya akan menjadi satu retorik,” katanya dalam satu kenyataan mengulas agenda PAS berdepan PRU15, pada Sabtu.

Menurut Dr Balachandran, DHPP juga percaya dan akur PAS dapat mewujudkan satu naratif yang berpegang teguh kepada Al Quran.

Katanya, agenda itu adalah demi untuk menikmati kesejahteraan, keberkatan dan kemajuan demi Bangsa Malaysia yang dipimpin orang Melayu Islam yang bersatu padu.

Selain itu, didokong oleh bukan Melayu yang inginkan slogan ‘PAS untuk semua’ menjadi realiti.

“Sungguh nikmat cahaya kesatuan ummah yang akan meyelubungi seluruh dunia dalam menwujudkan suasana syurga di bumi kita yang sangat kita sayangi,” katanya. – HARAKAHDAILY 22/8/2022

- Advertisement -