Mengubah sejarah kaedah menjajah umat Islam

- Advertisement -

ORIENTALIS begitu gigih dalam usaha untuk menanamkan keraguan dalam Sirah Nabawiyah.

Pelbagai usaha dilakukan dan pelbagai persoalan yang telah ada jawapan sengaja ditimbulkan kembali semata-mata untuk meragukan umat Islam terhadap sejarah Islam. 

Sebagaimana kaedah yang digunakan Nazi ‘Perkara yang tidak betul apabila sentiasa diulang-ulang akan dapat diterima’. 

Kita lihat bagaimana Zionis cuba mengubah sejarah Islam dengan menuntut dari Kerajaan Saudi pampasan terhadap pengusiran mereka dari Madinah (akibat dari pengkhianatan mereka kepada Negara Islam Madinah). 

Usaha mereka seolah-olah cuba menyatakan bahawa Kerajaan Islam Madinah yang dipimpin oleh Rasulullah S.A.W sama halnya dengan Nazi Jerman yang telah mengholocaustkan mereka. 

Demikian juga halnya apa yang dilakukan oleh neo Komunis di Indonesia, apabila mereka mempertikaikan penayangan filem G30S/PKI pada setiap tahun. 

Mereka menganggap tindakan Komunis yang digambarkan dalam filem tersebut tidak betul, walhal fakta sejarah korban pembantaian dari gerakan Komunis di seluruh terlalu besar.

Begitulah penjajahan alaf baru, mempertikaikan pahlawan yang telah mengorbankan jasad dan tenaga mereka untuk menentang penjajah dan barua penjajah. 

Benarlah apa yang dikatakan ‘Kalau hendak menguasai suatu kaum atau agama, gubal sejarahnya’

Maka tidak hairanlah kalau ada parti politik yang baunya ala Zionis dan Komunis dengan bersungguh-sungguh ketika mendapat kuasa berusaha untuk menggubal sejarah Islam dan bangsa yang memperjuangkan serta mempertahankan Islam. 

Usaha mereka sentiasa berterusan dan sentiasa menggunakan kaedah yang pelbagai supaya dapat mengelirukan umat Islam dan bangsa Melayu agar cita-cita mereka untuk menguasai Islam dan Melayu tercapai.

SYAHRU RAMADHAN – HARAKAHDAILY 13/7/2022

- Advertisement -

Sumber Asal:https://www.facebook.com/100061178882702/posts/pfbid029yUPuL4TKxVkSA2B5cDD5LE5j9hEmdeFbJMyuTCCUBBvPhMqwDKHAMsoFNJCS5Nwl/

- Advertisement -