PASTI taja yuran bulanan pelajar terlibat kebakaran

- Advertisement -

Oleh NUR SYARIFAH ARIFFIN

TAWAU:
PASTI Sabah menaja yuran bulanan 20 pelajar PASTI yang terbabit dengan kebakaran di Kampung Kurnia Jaya bagi tempoh tiga bulan.

Ketua Sektor Pendidikan Dewan Pemuda PAS Sabah, Rosli Hasan berkata, tajaan itu diharap dapat meringankan sikit beban ibu bapa pelajar.

- Advertisement -

Di  samping itu katanya ahli keluarga pelajar yang memerlukan bantuan boleh datang ke Pejabat PAS Tawau untuk membuat permohonan.

“Insya-Allah bantuan tersebut diharap dapat meringan sedikit beban ibu bapa pelajar,” katanya di majlis  penyampaian bantuan kepada mangsa kebakaran terbabit di PASTI Nurul Ilmi Batu 5 semalam.

Pada majlis itu bantuan berupa wang tunai, pakaian dan peralatan sekolah disumbang Lajnah Kebajikan Kemasyarakatan Dewan Muslimat PAS Sabah, PAS Tawau, PASTI Tawau, NGO Cinta Gaza, NGO Kasih Hawa dan NGO Sahabat Prihatin.

Turut hadir pada majlis tersebut, Pengarah PASTI Sabah Karim Dollah dan Pengerusi PASTI Tawau, Irwan Hamdan.

Pada kejadian kebakaran yang berlaku di Kampung Kurnia Jaya 17 Mac lalu memusnahkan kira-kira 700 rumah penduduk. Sebahagian penduduk terbabit sekarang terpaksa membina bangsal sementara sebagai tempat berteduh. – HARAKAHDAILY 10/4/2022

- Advertisement -