Santuni pelajar maahad tahfiz baru selesai kuarantin

- Advertisement -

TEMERLOH: PAS Kawasan Temerloh bersama Pertubuhan Kami Prihatin Malaysia telah menziarahi para pelajar yang baru selesai menjalani kuarantin COVID-19 di Maahad Tahfiz Al-Furqan, Batu 4, Jalan Maran, di sini kelmarin.

Kehadiran tersebut selain menyampaikan sumbangan 1,000 biji buah limau, juga sebagai menzahirkan keprihatinan dan menyuntik motivasi para pelajar yang akan menghadapi peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

- Advertisement -

Yang Dipertua PAS Temerloh, Md Jusoh Darus mengetuai lawatan tersebut dan disertai sama Timbalan Yang Dipertua PAS Temerloh, Hasanuddin Salim dan Pengerusi Pertubuhan Kami Prihatin Malaysia, Rusli Mukhtar.

Md Jusoh berkata, sumbangan yang diberikan ini adalah sebagai tanda keprihatinan PAS Temerloh kepada para pelajar, terutamanya bagi mereka yang akan menghadapi peperiksaan SPM tidak lama lagi. 

“Oleh yang demikian, sudah semestinya para pelajar ini memerlukan sokongan dan motivasi daripada semua pihak supaya mereka semua dapat membuat persediaan untuk menghadapi peperiksaan dengan tenang walaupun dalam keadaan terpaksa berhadapan dengan suasana ancaman COVID-19. 

“Rata-rata pelajar yang ditemui telah melahirkan rasa syukur dan gembira diatas kunjungan ziarah PAS Temerloh ke maahad mereka,” beritahunya. 

Menurut salah seorang pelajar, Adam Rusli, lawatan ziarah ini sedikit sebanyak telah memberikan keceriaan kepada mereka semua, lebih-lebih lagi baru selesai menjalani kuarantin dan membuat persediaan menghadapi peperiksaan SPM.

“Insya-Allah kami cuba buat yang terbaik untuk peperiksaan SPM nanti. Tidak dilupakan untuk kami ucapkan terima kasih kepada PAS Kawasan Temerloh di atas sumbangan yang telah diberikan kepada kami semua,” katanya. – HARAKAHDAILY 27/2/2022

- Advertisement -