NGO Sarawak gerak misi banjir ke Semenanjung

- Advertisement -

KUCHING: Musibah banjir yang melanda Semenanjung Malaysia baru-baru ini turut mendapat perhatian sukarelawan di Sarawak.

Sehubungan itu Pertubuhan Belia Kebangsaan Bersatu Sarawak (SABERKAS) dengan kerjasama Malaysian Relief Agensi Sarawak (MRA) akan menjayakan program sukarelawan ‘Keluarga Malaysia’ Misi Kemanusiaan Bantuan Banjir 2022.

- Advertisement -

Setiausaha Agung SABERKAS Safiee Ahmad berkata, program itu akan dilaksanakan pada 17 hingga 31 Januari ini bagi membantu meringan beban mangsa banjir di Semenanjung Malaysia.

Kata beliau pihaknya bersedia membantu mangsa banjir sebagai program kebajikan selaras dengan matlamat pertubuhan berkenaan.

“Matlamat SABERKAS membangunkan belia-belia kita sebagai NGO terbesar di Sarawak. Selain itu memberi kerjasama dalam segala usaha murni yang dilaksanakan,” katanya di sini.

Beliau berkata demikian pada Majlis Penyerahan Dana Program Sukarelawan ‘Keluarga Malaysia’ Misi Kemanusiaan Bantuan Banjir 2022 di Ibu Pejabat SABERKAS baru-baru ini.

Pada program itu Safiee menyampaikan cek bernilai RM30,000 kepada MRA Sarawak bagi menjalankan program bantuan kemanusiaan berkenaan.

Oleh itu beliau berharap program sukarelawan tersebut berjalan lancar bagi menghulurkan bantuan kemanusiaan kepada mereka yang memerlukan.

Baru-baru ini banjir besar melanda Selangor dan Pahang sehingga ribuan penduduk terjejas termasuk kehilangan nyawa dan harta benda. – EDISI UKAS

- Advertisement -