Mangsa banjir di PPS kerap dikunjungi Adun

- Advertisement -

MARAN: Mangsa-mangsa banjir di Pusat Pemindahaan Sementara (PPS) di Felda Jengka 14 cukup bertuah apabila kerap kali dikunjungi Adun Jengka Shahril Azman Abdul Halim.

Sejak PPS itu dibuka Adun Jengka sudah dua kali meninjau dari dekat mangsa-mangsa banjir di PPS tersebut.

Shahril Azman berkata, pada kunjungan hari ini berlaku tambahan lagi mangsa banjir di PPS tersebut yang membabitkan tambahan satu keluarga lagi.

- Advertisement -

Hadir sama pada lawatan itu Tok Empat Felda Jengka 14 Arifin Abdul Wahab dan pimpinan masyarakat tempatan. PPS tersebut mempunyai 12 petugas.

Arifin pada pertemuan itu berharap bantuan wang tunai diberi kepada PPS terbabit bagi membeli makanan dan keperluan lain.

Adun Jengka kemudian meninjau pula PPS Felda Jengka 15 yang menempatkan 48 mangsa banjir daripada 12 keluarga.

“Saya kemudian bergegas pula ke Felda Jengka 18 menziarahi tiga rumah penduduk, di mana dua daripadanya dilanda ribut sehingga menyebabkan bumbung rumah tercabut.

“Sumbangan wang tunai diberi kepada penduduk terbabit. Manakala sebuah lagi rumah penduduk bocor di bahagian bumbung,” katanya pada kenyataan di laman sosialnya.

Turut hadir Pegawai Kebajikan Pusat Khidmat Masyarakat Dun Jengka Shafie Md Esa, Pengurus Felda Jengka 18 Azlin Abdullah dan Ketua Cawangan PAS Jengka 18 Kamaruzaman Jaafar. – HARAKAHDAILY 21/12/2021

- Advertisement -