Olimpik Tokyo 2020 Demi Malaysia

- Advertisement -

ALHAMDULILLAH, pasukan terakhir Kontinjen Malaysia termasuk atlet-atlet negara Dato Azizulhasni Awang, Muhammad Shah Firdaus dan Pandelela Rinong telah selamat pulang ke Malaysia kelmarin.

Saya amat berterima kasih kepada wira dan wirawati negara yang telah memberikan yang terbaik di temasya sukan Olimpik Tokyo 2020 dan saya amat bangga dengan segala kejayaan mereka. Saya melihat sendiri kesungguhan dan semangat mereka di pentas serta gelanggang. Jatuh sekali, tetap bangkit untuk bertarung Demi Malaysia. 

- Advertisement -

Dan saya yakin, ini adalah perasaan yang dapat dirasai setiap rakyat Malaysia yang telah melihat aksi mereka untuk memperjuangkan nama baik negara di persada dunia. Mereka berjaya mengangkat tinggi Jalur Gemilang untuk dikenali semua dan membawa pulang dua pingat bersama mereka. Paling utama, melalui mereka, kita dapat lihat momen-momen kebersamaan dan kesatuan seluruh rakyat Malaysia. Sorakan dan gemaan ‘Malaysia!’ dilaung dari segenap inci bumi bertuah ini.

Saya harap setiap atlet Malaysia melihat perjuangan Kontinjen Malaysia Tokyo 2020 sebagai satu inspirasi untuk teruskan usaha dalam sukan mereka. Kejayaan datang bersama pengorbanan dan kadang kala amat senang untuk terlepas dari genggaman tetapi aksi berani dan perjuangan mereka yang menyemarakkan semangat setiap rakyat Malaysia. 

Tahniah saya ucapkan kepada semua atlet, jurulatih, pegawai dan pengurus pasukan serta barisan pengurusan tertinggi Kontinjen Malaysia yang sentiasa memberikan komitmen tertinggi untuk mengangkat sukan Malaysia ke pentas dunia. 

All of your sacrifices, your frustrations, your victories and your endless battles – from the bottom of our hearts, we thank you for everything.

“Demi Malaysia”
“Kontinjen Malaysia”

DATUK SERI REEZAL MERICAN NAINA MERICAN
Menteri Belia dan Sukan – HARAKAHDAILY 11/8/2021

Sumber Asal: https://www.facebook.com/475722805830431/posts/4089538051115537/

- Advertisement -