Hijrah: Hayati titah Agong

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong (YDPA), Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, PAS berharap agar semua pihak memainkan peranan tersendiri dalam mendepani pandemik Covid-19.

Naib Presidennya, Ustaz Idris Ahmad berkata, saranan itu bagi memastikan Malaysia keluar dari pandemik Covid-19 mengikut fasa peralihan Pelan Pemulihan Negara (PPN).

- Advertisement -

“PAS menjunjung kasih titah Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong bersempena Maal Hijrah 1443 supaya seluruh rakyat turut melakukan hijrah dalam mendepani Covid-19.

“Di dalam titah tersebut, baginda Tuanku mengajak seluruh rakyat Malaysia agar bekerjasama dalam mematuhi Pelan Pemulihan Negara (PPN) yang merupakan strategi peralihan keluar secara berfasa daripada kemelut pandemik.

“Bagi menjayakan peralihan negara secara menyeluruh yang dijangka hujung tahun ini, semua pihak perlu memainkan peranan sebaiknya.
“Kita juga bertanggungjawab untuk mendaftar dan mendapatkan vaksin bagi membentuk imuniti kelompok.

“Dalam kita diuji dengan pandemik ketika ini, jangan lupa untuk menghargai pengorbanan barisan hadapan yang bertungkus lumus berkhidmat untuk negara,” ujarnya dalam satu kenyataan, hari ini.

Tambahnya, PAS juga menyambut baik titah Agong yang menyeru seluruh rakyat mengukuhkan perpaduan, menjaga kesihatan dan mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan Majlis Keselematan Negara (MKN). – HARAKAHDAILY 11/8/2021

- Advertisement -