PAS Kuala Krau serah bantuan kepada penduduk

- Advertisement -

KUALA KRAU: PAS Kawasan Kuala Krau telah menyampaikan sumbangan bantuan prihatin kepada 100 keluarga yang terkesan dengan pandemik COVID-19 di FELDA Jengka 11 dan Jengka 14, di sini semalam.

- Advertisement -

Penyelaras Parlimen PAS Kuala Krau, Ustaz Kamal Ashaari telah mengetuai usaha menyampaikan bantuan tersebut yang turut disertai wakil Muslim Care Malaysia Society, Johari Ismail.

Sumbangan bertujuan membantu meringankan beban yang dihadapi mereka di samping mengeratkan hubungan dan mengambil peduli masalah dihadapi ibarat pepatah ‘berat sama dipikul, ringan sama dijinjing’.

Antara keluarga terjejas adalah dalam kalangan mereka yang bekerja sendiri seperti peniaga kedai makanan dan lain-lain berikutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 berkuatkuasa ketika ini.

Pengerusi Lajnah Tanah PAS Kuala Krau, Kamaruzzaman Usop berperanan penting mengurus dan menyenaraikan para penerima terbabit hingga keperluan asas mereka yang terjejas itu dapat diberikan.

Ustaz Kamal yang juga Timbalan Yang Dipertua PAS Kuala Krau melahirkan harapan agar lebih ramai pihak terutama NGO tampil bagi membantu para penduduk setempat berikutan Sekatan Pergerakan Penuh ketika ini. – HARAKAHDAILY 10/6/2021

- Advertisement -