17 ahli keluarga tinggal serumah dapat perhatian MB

- Advertisement -

Oleh SARINA ISMAIL

ALOR SETAR: Kesukaran hidup keluarga Wan Norshaziera Wan Ahmad yang mendiami sebuah rumah agak sempit dengan 17 ahli keluarga turut mendapat perhatian Menteri Besar (MB), Muhammad Sanusi Md Nor.

Wan Norshaziera bersama suami dan empat anaknya terpaksa berkongsi kediaman bersama ibubapanya di Kampung Kuala Alor, Alor Mengkudu.

- Advertisement -

Ibu muda itu kini masih berpantang dan suaminya pula dirawat di hospital akibat kemalangan jalanraya pada Ramadan lalu.

Ayahnya Wan Ahmad Wan Ariffin hanya mencari nafkah kehidupan dengan menjual daun pisang.

Sanusi berkata, beliau akan berusaha mencari kediaman lain untuk Wan Nor Shaziera dan keluarga selain mengurus persediaan dan perbelanjaan berkaitan.

Tambahnya, sementara rumah ayah Wan Shaziera pula akan diperbaiki berikutan lantai di tingkat atas telah reput dimakan anai-anai.

“Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada warga maya yang menyampaikan hal ini kepada saya melalui laman sosial,” kata beliau ketika melawat rumah keluarga terbabit hari ini.

Sanusi yang juga Adun Jeneri turut merakamkan penghargaaan kepada pihak yang sama-sama membantu membekalkan keperluan dapur dan bayi untuk keluarga terbabit.

“Semoga kebaikan warga maya yang menularkan kisah keluarga ini sehingga membangkitkan orang ramai membantu mereka akan dibalas dengan ganjaran pahala oleh Allah SWT.

“Semoga seluruh keluarga ini tabah meneruskan segala cabaran dalam kehidupan,” katanya.

Pada lawatan itu Menteri Besar turut menziarahi beberapa penghuni sekitar kampung terbabit dan menyampaikan sedikit sumbangan. – HARAKAHDAILY 10/6/2021

- Advertisement -