Pengerusi Pro-Keadilan Sarawak tidak beradab

- Advertisement -

BENTONG: PAS Bentong turut membuat laporan polis terhadap Pengerusi Pro-Keadilan Sarawak Iswardy Morni berhubung kenyataan berbaur hasutan dan menghina Yang di-Pertuan Agong.

Yang Dipertuanya Khairuddin Abdullah berkata, institusi Yang di-Pertuan Agong merupakan badan tertinggi berdasarkan perlembagaan Persekutuan Malaysia.

Katanya baginda disanjung tinggi rakyat dan berperanan penting dalam menstabilkan politik, ekonomi dan sosial negara.

- Advertisement -

“Kenyataan Iswardy yang dilihat seolah-olah mempertikai kredibiliti Yang di-Pertuan Agong selaku ketua tertinggi institusi negara.

“Lebih mendukacitakan lagi dia sanggup menghamburkan kata-kata sinis dan tidak beradab. Jelas perbuatan itu sangat biadab dan tidak patriotik,” katanya di sini.

Sabtu lepas Iswardy Morni memuat naik video secara ‘live’ berhubung Total Lockdown: `Apa Yang Kerajaan Gagal Belajar Dalam Setahun ini’ dipercayai di laman YouTube miliknya.

Dalam video antara lain Iswardy mengeluarkan kenyataan mendakwa Yang di-Pertuan Agong seakan-akan tidak bertindak terhadap peningkatan kes Covid-19.

Semalam Khairuddin membuat laporan polis terhadap Iswardy di Ibu Pejabat Polis Daerah Bentong. Hadir sama ahli-ahli jawatankuasa PAS Bentong Muhammadin Mustaffa dan Saifuruddin Baharuddin serta wakil Assabiqun Bentong, Mohd Jamel Kassim.

Turut membuat laporan polis Pengerusi Ummah Pahang Ustaz Roslan Mad Esa dan Ketua Pemuda Perikatan Nasional Pahang, Nurul Qomar Abdul Talib.

Aktivis pembangkang terbabit ditahan polis kira-kira jam 11 malam kelmarin lalu di kediamannya di Kajang. – HARAKAHDAILY 31/5/2021

- Advertisement -