Insiden LRT: Pemuda PAS hargai jasa penyelamat

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) menzahirkan ucapan terima kasih kepada pasukan penyelamat khususnya Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, petugas kesihatan Hospital Kuala Lumpur (HKL) dan pihak yang terlibat dalam kerja-kerja menyelamat mangsa insiden pertembungan dua tren transIT aliran ringan (LRT), semalam.

- Advertisement -

Menurut Ketuanya, Senator Ir Ts Khairil Nizam Khirudin, tindakan pantas dan kecekapan mereka melakukan tugas-tugas penyelamat telah berjaya menyelamat kesemua 47 mangsa yang dilaporkan agak parah dan 166 yang mengalami kecederaan ringan.

“Terima kasih buat pasukan Bomba, kakitangan HKL, Prasarana dan semua agensi yang terlibat dalam operasi menyelamat semalam. Tindakan pantas anda semua pastinya telah berjaya menyelamatkan nyawa.

“Saya berterima kasih kepada Perdana Menteri (Tan Sri Muhyiddin Yassin) dan juga kepada Menteri Pengangkutan (Datuk Seri Wee Ka Siong) yang memastikan tindakan pantas diambil supaya mangsa-mangsa diberikan rawatan segera serta memastikan siasatan kes dilakukan dengan terperinci,” ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau dalam masa sama turut mendoakan agar semua mangsa yang terlibat pulih daripada kecederaan.

Insiden pelanggaran dua tren LRT, masing-masing dari arah Gombak dan Kelana Jaya, malam tadi dilaporkan bertembung kira-kira jam 8.45 malam di antara stesen Kampung Baru dan KLCC. – HARAKAHDAILY 25/5/2021

- Advertisement -