Arab Saudi turut bantu rakyat B40 di Malaysia

- Advertisement -

KOTA BHARU: Pusat Khidmat Parlimen Pengkalan Chepa membelanjakan kira-kira RM390,000 sebagai sumbangan Ramadan dan Hari Raya Aidilfitri tahun ini.

Ahli Parlimen Pengkalan Chepa Dato’ Ahmad Marzuk Shaary berkata, peruntukan turut disumbang oleh Arab Saudi bagi membantu rakyat Malaysia terutamanya dalam kalangan B40.

Katanya, kesudian negara berkenaan membantu rakyat Malaysia membuktikan hubungan antara Arab Saudi dan Malaysia terjalin erat.

- Advertisement -

“Sumbangan itu membolehkan kita menyediakan barangan keperluan dapur untuk diagihkan kepada penduduk miskin,” katanya pada majlis penyampaian sumbangan berkenaan di Pusat Khidmat Ahli Parlimen Pengkalan Chepa di sini semalam.

Program itu dilaksana mengikut Prosedur Operasi Standard (SOP) secara pandu lalu dan tanpa sebarang ucapan.

Program penyampaian di Dun Kijang dilakukan empat sesi. Pada hari kedua pula diadakan di Dun Panchor dan ketiga di Dun Chempaka.

Beliau yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) berkata, penduduk yang menerima sumbangan itu kebanyakan berpendapatan rendah.

Katanya ada dalam kalangan mereka terkesan akibat pandemik Covid-19 sehingga hilang sumber pendapatan.

Manakala program serupa di Dun Chempaka Ahmad Marzuk turut menyampaikan bonus Hari raya Aidilfitri kepada 84 Guru PASTI dan 20 guru SRITI yang melibatkan peruntukan sebanyak RM42,300. – HARAKAHDAILY 5/5/2021

- Advertisement -