Penduduk Kuantan perlu pertahan integriti

- Advertisement -

KUANTAN: Pemasyhuran Kuantan sebagai bandaraya yang ke-19 di negara ini dianggap sebagai detik yang cukup bersejarah bagi rakyat Pahang hari ini.

- Advertisement -

Menteri Besar, Dato’ Seri Wan Rosdy Wan Ismail berkata, penduduk di daerah Kuantan akan menikmati pembangunan fizikal dan ekonomi yang lebih menyeluruh.

“Di samping itu rakyat perlu mempertahankan mentaliti dengan moral yang meliputi aspek akhlak, budi bahasa, berintegriti, beretika dan beriltizam tinggi,” katanya pada lontaran di media sosialnya.

Pemasyhuran itu disempurnakan Yang di-Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al Mustafa Billah Shah Ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah Al Musta’in Billah.

Turut berangkat hadir Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah Almarhum Al Mutawakil Alallah Sultan Iskandar Al Haj dan Pemangku Raja Pahang Tengku Mahkota Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah Ibni Al Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al Mustafa Billah Shah.

Hadir sama Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Menteri Perumahan, Dato’ Zuraida Kamaruddin dan Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Seri Sallehuddin Ishak.

Menteri Besar turut merakam ucapan tahniah kepada Dato’ Hamdan Hussin di atas pelantikan sebagai Datuk Bandar pertama Bandaraya Kuantan.

Majlis Pemasyhuran Bandaraya Kuantan dan perasmian Kompleks Bandaraya Kuantan berlangsung pagi tadi.

“Semoga Datuk Bandar yang baru akan terus cemerlang dan membawa Bandar Kuantan ke tahap yang lebih maju dan sejahtera,” ujarnya. – HARAKAHDAILY 21/2/2021

- Advertisement -