Operasi secara fizikal Pasti patuhi SOP KKM

- Advertisement -

KANGAR: Pasti di Perlis beroperasi secara fizikal dengan mematuhi syarat dan pematuhan prosedur operasi standard (SOP) ketat seperti disediakan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Pengarah Pasti Perlis, Ustaz Asrul Aimran berkata, berdasar pemantauan semalam didapati pengurusan Pasti mematuhi SOP yang ditetapkan termasuk guru, pelajar, pengurus dan waris.

“Pihak kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pimpinan, pengurus, guru, ibu bapa, waris, murid dan semua warga Pasti atas kerjasama yang diberikan.

- Advertisement -

“Tidak dilupakan anggota Jabatan Amal Malaysia (JAM) dan Briged Muslimat yang membantu dalam memastikan pematuhan SOP.

“Diharap semua pihak terus bersemangat dalam melaksanakan tugas dan peranan masing-masing di samping sentiasa menitipkan doa agar Allah SWT mengangkat wabak Covid-19,” katanya di sini.

Menurutnya juga waris turut berpuas hati apabila anak-anak mereka dapat meneruskan pengajian dan bersedia mematuhi SOP yang ditetapkan pihak pengurusan Pasti.

“Sebelum menghantar anak ke Pasti, mereka diwajib mengisi borang saringan kesihatan secara mingguan sebagai langkah untuk memastikan tahap kesihatan anak-anak sentiasa dalam keadaan baik,” ujarnya.

Pesuruhjaya PAS Perlis, Mohd Shukri Ramli dan Ketua Pemuda PAS Arau, Ustaz Mohd Ridzuan Hashim turut meluangkan masa membuat lawatan ke Pasti pada hari pertama pembukaan Pasti di seluruh negara semalam.

Baru-baru ini Menteri Kanan (Pendidikan), Dr Radzi Jidin memberitahu kerajaan membenarkan tadika swasta beroperasi di enam negeri yang dikenakan PKP 2.0. – HARAKAHDAILY 9/2/2021

- Advertisement -