Tok Guru layak dilantik Duta Khas – artis

- Advertisement -

KOTA BHARU: Biarpun pelantikan Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang sebagai Duta Khas ke Timur Tengah dikecam pemimpin PAN, sebaliknya artis menyokong pelantikan tersebut.

Artis Nik Sayyidah Fatiha Yazib berkata, pelantikan Ahli Parlimen Marang amat sesuai memandangkan latar belakangnya antara pemimpin Islam yang berpengaruh di dunia.

- Advertisement -

“Pertamo (pertama) sekali kito (kita) kena tahu Tok (Tuan) Guru Haji Hadi pernah menjadi Naib Presiden Kesatuan Ulama Sedunia yang mana pada waktu itu presidennya adalah Sheikh Dr Yusuf Qardawi.

Nik Sayyidah Fatiha Yazib (Mek)

“Keduanya adik kakok (adik kakak) wojib (wajib) kena tahu Tok Guru Haji Hadi pernah tersenarai antara 500 Muslim berpengaruh di Dunia bagi kategori pendakwah dan Pembimbing Rohani oleh Royal Islamic Strategic Studies yang berpusat di Jordan pada 2016…,” katanya di sini.

Baru-baru ni seorang pemimpin PAN, menghantar kenyataan jelik terhadap Tuan Guru Abdul Hadi berikutan pelantikan itu.

Catatan terbabit antara lain berbunyi ‘Duta bertaraf menteri, akhirnya termakbul sudah habuan atas persekongkolan sebuah pengkhianatan politik penuh hina dan celaka, seorang bernama Tok Guru…”.

Ekoran itu Ketua Penerangan Assabiqun Kelantan Drs Zainuddin Awang Hamat membuat laporan polis terhadap pemimpin PAN terbabit di Ibu Pejabat Polis Daerah Pasir Puteh.- HARAKAHDAILY 7/4/2020

- Advertisement -