Tahniah Ketua Pesuruhjaya SPRM baharu

- Advertisement -

PAS mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Dato’ Seri Azam Baki yang telah diamanahkan sebagai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baharu. Pelantikan beliau yang telah diperkenankan oleh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong hari ini adalah bukti komitmen kerajaan yang mengutamakan kepentingan rakyat dan memelihara integriti badan penguatkuasa di Malaysia.

- Advertisement -

PAS melihat pelantikan Peguam Negara dan Ketua Pesuruhjaya SPRM yang baharu adalah untuk meningkatkan semula keyakinan rakyat terhadap reformasi sebenar institusi politik negara. Pemilihan tokoh yang bebas daripada kecenderungan politik kepartian sangat penting bagi menjamin ketelusan dan keadilan. Semoga tidak timbul lagi alasan daripada pihak-pihak tertentu mengenai pendakwaan terpilih atau bermotif politik dalam kes-kes yang berprofil tinggi.

PAS berharap agar tindakan yang dilakukan sepanjang seminggu pentadbiran kerajaan baharu memberi impak positif kepada perjalanan urus tadbir negara dan keharmonian rakyat sehingga Pilihan Raya Umum Ke-15 nanti. Elakkan terlalu banyak permainan politik dan fokus kepada pembangunan Malaysia yang sejahtera.

Sekian, terima kasih.

TUAN IBRAHIM TUAN MAN
Timbalan Presiden PAS
Ahli Parlimen Malaysia (Kubang Kerian)
14 Rejab 1441 | 9 Mac 2020 – HARAKAHDAILY 9/3/2020

- Advertisement -