DMPNT sokong Terengganu tambah guru Al-Quran

Wisma Darul Iman.
- Advertisement -

KUALA TERENGGANU: Dewan Muslimat PAS Negeri Terengganu (DMPNT) mengalu-alukan langkah kerajaan negeri menambah bilangan guru al-Quran daripada 732 kepada 1,700 orang.

- Advertisement -

rajaDengan itu ianya melibatkan penambahan elaun daripada RM3.2 juta kepada RM7 juta,  walaupun umum mengetahui kerajaan negeri menghadapi kekangan kewangan.

“Syabas kepada Jabatan Hal Ehwal Agama Negeri Terengganu (JHEAT) atas usaha murni tersebut yang akan memberi peluang kepada lebih ramai anak-anak menguasai pendidikan Al-Quran serta beramal dengan ajaran yang terkandung di dalamnya,” ujar Pengerusi Lajnah Pendidikan DMPNT, Raja Endun Abd Rahman dalam satu kenyataan, di sini.

Ini, katanya membuktikan kerajaan negeri bersungguh-sungguh untuk melahirkan generasi akan datang yang celik Al-Quran dan sifar buta Al-Quran.

Beliau menambah, DMPNT sentiasa mendoakan setiap langkah yang dilaksanakan kerajaan negeri akan memberi impak positif kepada rakyat ke arah menjadikan ‘Terengganu, Maju, Berkat dan Sejahtera’. – HARAKAHDAILY 29/8/2019

- Advertisement -