Danai keganasan atas kaum LGBT satu tuduhan

- Advertisement -

TUDUHAN Numan Afifi di Geneva, Switzerland bahawa kerajaan telah mendanai ‘program keganasan’ ke atas golongan LGBT adalah jelas suatu kebohongan nyata yang boleh menjejaskan reputasi negara, kerajaan dan rakyat Malaysia.

- Advertisement -

Berucap sewenang-wenangnya di pentas antarabangsa dan mempertahankan ucapan itu atas nama kebebasan menunjukkan kedangkalan dalam memahami prinsip kebebasan yang seharusnya dibatasi dengan etika dan norma.

Sewajarnya beliau menarik semula ucapan tersebut dan meminta maaf, selain tindakan juga patut dikenakan ke atas NGO-NGO yang telah mengemukakan laporan salah itu termasuk mempromosi budaya songsang di negara ini.

Kami dengan ini menyatakan sokongan kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan Jabatan Agama Islam Negeri atas usaha sama sejak 2011 dalam menganjurkan Mukhayyam bagi memulihkan golongan LGBT menerusi aktiviti keagamaan, kesihatan dan rekreasi.

Kami juga tanpa berganjak tegas menyatakan pendirian bahawa LGBT adalah suatu kemungkaran dan jenayah di sisi Islam serta undang-undang di negara ini, bahkan ianya perlakuan yang merosakkan ketamadunan manusia.

Kami mengingatkan bahawa melanggari batas undang-undang dan agama dalam memperjuangkan kebebasan individu yang palsu ini adalah suatu pengkhianatan terhadap kemanusiaan sejagat yang mesti dihentikan.

“Islam Memimpin”
“Terus Mara”

YB USTAZ HISHAMUDDIN ABDUL KARIM
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Malaysia – HARAKAHDAILY 18/4/2019

- Advertisement -