Kerjasama PAS-Umno ditakuti DAP

- Advertisement -

PERKARA yang paling ditakuti DAP ialah PAS membentuk kerjasama politik dgn Umno. Kerana kerjasama itu akan menjadi sebuah tsunami yang akan meranapkan mimpi politik DAP.

- Advertisement -

Kerana tidak mahu kerjasama politik itu menjadi realiti, makanya DAP berusaha sungguh-sungguh menakutkan ahli PAS dan Umno dengan kalimat UG. Tujuannya supaya ahli-ahli tegar PAS akan meninggalkan PAS manakala ahli tegar Umno pula akan meninggalkan Umno. Semakin kecil berlakunya serpihan parti-parti Melayu Islam akan semakin menggembirakan DAP. Contohnya Parti Melayu Bersatu dan PAN. Mereka terpaksa berpaut kepada DAP.

Oleh itu suka saya menyeru kaum Melayu Islam Umno dan PAS. Mari kita gerakkan usaha kesedaran kembali kepada Islam sebagai tonggak kekuatan kita. Allah telah dedahkan kepada kita cita-cita sulit DAP terhadap negara ini. Lebih-lebih lagi selepas mereka merangkul kemenangan besar. Selama ini cita-cita itu mereka sembunyikan dari tatapan umum. Namun bila mereka melihat non-Muslim kebanyakannya berpihak kepada mereka dan sebahagian orang-orang Melayu dapat mereka kuasai dengan janji-janji manis, lalu mereka secara terang mula melangkah dengan berani untuk mencapai hasrat politik mereka.

Banyak sudah ucapan-ucapan dan tindakan mereka yang kita dengar dan lihat memperlekehkan Islam dan bangsa Peribumi Melayu ini. Sehingga ketuanan Melayu dipersoalkan. Mereka bertambah berani bila ada Melayu bacul yang turut mempertikaikan bangsanya dan mengiakan pandangan DAP.

Sebenarnya PAS dan Umno boleh saling mengambil iktibar dari sejarah sesama mereka. PAS ada pengalaman bersama DAP sebanyak dua kali. Manakala Umno ada pengalaman selama 60 tahun lebih sebagai sebuah parti asobiyyah Melayu Sekular. Jika digabungkan kedua-dua pengalaman itu kita akan temui jawapan bahawa perjuangan Islam tidak boleh diharapkan kepada sokongan parti Liberal Sekluar seperti DAP. Juga iktibar bahawa perjuangan berteraskan Nasionalisme Melayu semata-mata akhirnya akan lemah dan runtuh. Lalu sebaiknya gabungkan kerjasama politik PAS dan Umno yang punya persamaan iaitu Melayu dan Islam untuk menyekat keserakahan DAP yang pastinya akan merugikan Islam dan Melayu.

Ayuh kita gerakkan tsunami politik itu mulai sekarang. Jangan berlaman-laman kerana tanah air ini sudah bosan dengan kezaliman, penindasan dan pembohongan. Tanah air ini rindukan keadilan Islam dan segala kebaikan darinya.

USTAZ MOKHTAR SENIK
Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat – HARAKAHDAILY 19/11/2018

 

- Advertisement -