1MDB: PAS bukan kejar populariti politik semata

- Advertisement -

SIKAP ambil kesempatan isu 1MDB untuk kepentingan politik sehingga keluar negara memburukkan imej kita di mata Rakyat dunia khususnya para pelabur dan pelancong.

- Advertisement -

Akhirnya, Rakyat juga yang menerima kesan buruknya. Kejatuhan ekonomi dan kewangan negara akibat publisiti negatif berterusan dari isu 1MDB ini akan mengheret Rakyat yang tidak berdosa untuk sama-sama menanggungnya.

Oleh sebab itu PAS melalui Budaya Politik & Matang (BPMS) mengambil pendekatan inklusif dan progresif untuk sama-sama membantu menyelesaikan isu ini tanpa perlu memangsakan rakyat dan negara sebagai kerosakan kolateral dalam memenuhi kepentingan politik peribadi sesetengah pihak yang cuba mengambil kesempatan untuk memancing undi tanpa mengambilkira implikasi buruknya terhadap rakyat dan negara.

Sikap politik matang PAS amat dihargai dan dipuji. Contoh sikap matang sebuah Kerajaan Menunggu atau ‘Government in Waiting’ yang terbukti sentiasa mengutamakan kepentingan rakyat dan negara  dari kepentingan politik parti. – HARAKAHDAILY 10/7/2017

- Advertisement -