132,916 mohon Rumah SelangorKu

- Advertisement -

SEBANYAK 132,916 pemohonan diterima bagi pemilikan rumah mampu milik Rumah SelangorKu bagi tempoh tiga tahun sejak dilancarkan 2014 lalu.

- Advertisement -

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Kehidupan Bandar negeri, Datuk Iskandar Abdul Samad berkata, sambutan menggalakkan itu susulan tawaran nilai berpatutan Rumah SelangorKu yang dijual pada kadar serendah RM42,000 dengan tidak melebihi RM250,000 seunit.
 
“Pembangunan Rumah Selangorku mendapat respon positif daripada orang ramai apabila untuk tempoh sehingga kini, kami menerima jumlah pemohon mendaftar sebanyak 132,916.

“Sambutan positif ini kini terus tertumpu ke arah memperbanyakkan lagi kediaman selesa, berkualiti dan mampu dimiliki rakyat di Selangor.

“Usaha ini dijalankan sebagai inisiatif untuk mensejahterakan rakyat di Selangor menerusi polisi pembinaan Rumah SelangorKu yang mesra rakyat,” katanya dipetik SelangorKini.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Pelancaran dan Pendaftaran Rumah SelangorKu Setia Eco Templer, Rawang, hari ini.

Dalam perkembangan sama, beliau berkata pemaju hartanah di seluruh negeri digalakkan untuk menyahut seruan kerajaan negeri untuk tampil membangunkan projek perumahan mampu milik di negeri itu.

Beliau berkata, usaha tersebut mampu memenuhi tuntutan umum seiring gagasan pentadbiran negeri, ‘Membangun Bangsa Memakmur Negeri’.

“Kerajaan negeri berharap lebih banyak Rumah SelangorKu dibina pada harga kawalan bergantung kepada keluasan minima.

“Tetapi bagi pemaju yang gagal menyiapkan projek Rumah SelangorKu, syarikat mereka akan disenaraihitamkan dan Ahli Lembaga Pengarah syarikat juga tidak terlepas berdepan tindakan sama,” katanya.

- Advertisement -