Tingkat keceriaan bandar di pintu masuk ke Kelantan

- Advertisement -

PASIR PUTEH: Kerajaan negeri akan mempertingkatkan keceriaan bandar-bandar khususnya di pintu masuk utama ke Kelantan bagi memeriahkan Tahun Melawat Kelantan (TMK) 2024.

- Advertisement -

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Kesihatan dan Alam Sekitar negeri, Helmi Abdullah berkata, Majlis Daerah Pasir Puteh (MDPP) menaik taraf prasarana di medan selera Bukit Yong.

Katanya, beberapa komponen dilaksana antaranya kemudahan asas bagi keselesaan serta keceriaan pengunjung yang memilih Bukit Yong sebagai tempat rehat dan rawat (RnR).

“Di lokasi itu, MDPP membina tandas awam baharu menggantikan tandas awam lama yang rosak menggunakan peruntukan kerajaan negeri di bawah Program Kesejahteraan Rakyat.

“Projek tersebut telah siap pada tahun 2021. Kerajaan negeri juga membina medan selera, tapak parkir kenderaan awam dan landskap pada tahun 2023,” katanya di sini.

Hilmi berkata, projek terbabit di bawah peruntukan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) akan dibuka pada April nanti.

Menurutnya lagi, Program Kesejahteraan Rakyat yang bernilai RM60,000 bagi menaik taraf surau, landskap dan pencahayaan di kawasan pintu masuk ke Kelantan akan dilaksanakan tahun ini. – HARAKAHDAILY 13/3/2024

- Advertisement -