Liga Super: KDN FC ganti Kelantan United

- Advertisement -

KOTA BHARU: Kelantan Darul Naim FC (KDN FC) akan menggantikan Kelantan United dalam saingan Liga Super musim ini.

- Advertisement -

Keputusan itu selari dengan penukaran nama Kelantan United kepada KDN FC berkuat kuasa serta merta selepas kelulusan daripada Liga Bola Sepak Malaysia (MFL) dan First Instance Body (FIB).

Presidennya, Rozi Muhamad berkata, penjenamaan semula nama dan logo diharap mampu membawa perubahan kepada pasukan rersebut.

“Apa yang penting KDN FC mampu memberikan cabaran dalam saingan musim ini sekali gus mengembalikan semula imej bola sepak negeri Kelantan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut beliau, misi dan visi pihak pengurusan adalah sangat jelas inginkan perubahan nama dan logo bukan untuk menggantikan pasukan utama, sebaliknya ingin lebih berdaya saing.

“Penjenamaan semula nama dan logo kelab adalah disebabkan keinginan pihak pengurusan untuk menyatupadukan semula para penyokong dan pendukung bola sepak di bawah satu bendera iaitu Kelantan.

“Pengurusan tertinggi kelab ingin merakamkan ucapan jutaan terima kasih kepada MFL dan FIB kerana menerima seterusnya membenarkan penjenamaan semula kelab dan pasukan untuk menghadapi persaingan musim 2024/25,” sambungnya lagi.

Sehubungan itu, Rozi berharap sokongan dan sorakan penyokong pada pasukan itu semakin hebat.

“Penuhkan stadium dan jangan lupa untuk menyokong setiap barangan rasmi kelab agar perjuangan yang dimulai sejak 2019 terus bersemarak dan mekar di jiwa warga Kelantan Darul Naim,” ujarnya. – HARAKAHDAILY 12/3/2024

- Advertisement -