Jalan diturap setelah banyak aduan dibuat

- Advertisement -

KUALA KRAU: “Alhamdulillah dah turap,” kata Ahli Parlimen Kuala Krau, Ustaz Kamal Ashaari.

- Advertisement -

Beliau menyatakan demikian susulan meninjau jalan masuk ke Taman Permatang Shahbandar, Bandar Jengka yang sudah diturap.

“Hari ini saya bersama dengan ADN Jengka, YB Ustaz Haji Shahril Azman Abd Halim Al Hafiz turun ke jalan simpang masuk ke Taman Permatang Shahbandar bagi melihat sendiri jalan yang sudah diturap,” katanya dalam hantaran di laman sosialnya, hari ini.

Sebelum ini, ujarnya banyak aduan telah dibuat berkenaan jalan itu yang agak teruk keadaannya dan berlopak sehingga boleh membahayakan pengguna jalan raya.

“Kini, Alhamdulillah kini jalan sudah diturap oleh pihak yang bertanggungjawab. Terima kasih yang tidak terhingga,” katanya yang juga Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Kuala Krau.

Beliau turut menitipkan nasihat kepada masyarakat agar sentiasa memandu kereta dan menunggang motosikal dengan cermat dan berhati-hati supaya terhindar daripada kemalangan.

Sementara itu, Ustaz Shahril Azman turut mengucapkan terima kasih kepada pihak Majlis Daerah Maran yang telah mengambil tindakan dengan menurap jalan tersebut.

“Struktur jalan yang tinggi tebingnya menyebabkan air bertakung dan jalan tersebut terhakis dan berlopak,” ujarnya.

Pada 4 Januari lalu, beliau meninjau di persimpangan itu dan mendapati jalan tersebut berlopak hasil aduan masyarakat setempat. – HARAKAHDAILY 6/2/2024

- Advertisement -