‘Semoga pelajar menghadapi peperiksaan dengan baik’

- Advertisement -

KOTA BHARU: Seramai 2,892 orang calon pelajar dari sekolah Yayasan Islam Kelantan (Yik) menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di 82 buah sekolah bermula hari ini.

- Advertisement -

Timbalan Pengarah YIK (Bahagian Sekolah), Ustaz Che Kamaruddin Kamel Che Mohamed berkata, sebanyak 87 pusat peperiksaan disediakan untuk calon peperiksaan di 10 jajahan di negeri ini.

“Hari ini bermula peperiksaan (bertulis) bagi SPM dan kita berharap semoga pelajar dapat menghadapi peperiksaan tersebut dengan baik,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Pengajian Tinggi, Teknologi Hijau, Digital dan Inovasi negeri, Ustaz Wan Roslan Wan Hamat, berkesempatan bertemu pelajar Maahad Muhammadi Perempuan (MMP) sebelum pelajar berkenaan memasuki dewan peperiksaan.

Beliau turut membacakan doa supaya semua pelajar MMP dan seluruh calon peperiksaan SPM di negeri itu khususnya di bawah Yik ditenangkan fikiran serta dapat menjawab soalan yang diberikan sebaiknya.

Seramai 342 orang calon SPM akan menghadapi ujian peperiksaan itu bermula esok, manakala STAM 45 orang dan SMU yang telah berakhir minggu lalu seramai 355 orang.

Manakala itu, Pengetua Maahad Muhammadi Lelaki, Ustaz Kamarjan Abdul Rahman, ketika dihubungi memberitahu seramai 166 orang pelajar sekolah terbabit telah menjalani peperiksaan tersebut hari ini.

Tambahnya, bagi Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) pula seramai 38 orang. – HARAKAHDAILY 30/1/2024

- Advertisement -