Gabungan parti PN di Kedah formula tawan Malaysia

- Advertisement -

SHAH ALAM: Penyusunan gabungan PAS, BERSATU dan GERAKAN sebagai komponen Perikatan Nasional (PN) di kerusi-kerusi ditandingi dalam pilihan raya di negeri Kedah boleh diaplikasikan ke arah usaha menawan Malaysia.

Perwakilan PAS Negeri Kedah, Dr Ts Mohd Suffian Yusoff berkata, hal tersebut penting dan PN Kedah telah menunjukkan formula itu boleh dicapai memandangkan komposisi pengundi di Kedah juga mewakili penduduk Malaysia.

“Kerja buat memerlukan kesungguhan daripada semua orang. Semua jentera, semua anggota, semua ahli kita insya-Allah dan memerlukan pengorbanan, keikhlasan, kesungguhan semua,” ujarnya membahas Ucapan Dasar Presiden.

Menyentuh mengenai ‘State-Government 4’ (SG4), beliau berharap agenda itu akan melibatkan seramai mungkinntenaga termasuk profesional dan kepakaran di mana jika dilaksana sebaiknya mampu memberi manfaat kepada seluruh rakyat.

Beliau yang juga ADUN Bandar Baharu turut menyentuh agenda Wawasan Induk Negara Sejahtera (WINS) dan Budaya Politik Matang Sejahtera (BPMS) yang diharapnya akan diteruskan lagi. – HARAKAHDAILY 21/10/2023

- Advertisement -
- Advertisement -