Deklarasi Muafakat NGO Islam-Melayu Johor

Pengerusi UMMAH Johor, Lt Kol (B) Mohd Nazari Mokhtar menyerahkan Deklarasi Muafakat NGO Islam-Melayu Johor kepada Tun Dr Mahathir Mohamad pada majlis Ceramah Mega PERIKATAN NASIONAL – Simpang Jeram, malam ini.
- Advertisement -

PERTUBUHAN bukan kerajaan (NGO) Islam melayu Johor yang berhimpun pada tanggal 2 September 2023 bertempat di Vila Seafood Kempas Baru, bersetia dan bermuafakat memberi isyarat kepada seluruh rakyat dan pengundi di Pilihan Raya Kecil (PRK) Pulai dan Simpang Jeram agar:

- Advertisement -

1. Muafakat NGO menyeru rakyat Pulai dan Simpang Jeram supaya keluar mengundi seramai-ramainya dengan memberi sokongan undi kepada calon PERIKATAN NASIONAL (PN) bagi menjaga kuasa politik melayu Islam yang telah semakin hilang.

2. Muafakat NGO dengan tegas menolak semua pihak yang bergabung dan bersekongkol dengan DAP serta menjulang semangat dan laungan bersama ‘Tolak DAP’.

3. Muafakat NGO bertekad menjadi kumpulan yang sensitif dan mengambil cakna isu-isu negara serta menjadi pihak yang berperanan melaksanakan semak dan imbang serta pendesak kepada polisi dan dasar kerajaan yang mengancam agama, bangsa dan negara.

4. Muafakat NGO berteguh hati akan memainkan peranan penting dan aktif ke arah agenda penyatuan ummah, perpaduan dan integrasi nasional serta keharmonian kaum bagi membangunkan negara yang stabil, maju dan sejahtera.

Deklarasi ini disampaikan oleh:

Pribumi Perkasa Negara (PERKASA) dan gabungan, Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) dan gabungan, Gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Johor. – HARAKAHDAILY 3/9/2023

- Advertisement -