AKSB, Etiqa Family Takaful agih zakat pelajar asnaf

- Advertisement -

KOTA BHARU: Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) dengan kerjasama Etiqa Family Takaful Berhad menjayakan Program Jalinan Strategik ‘Bebanmu Tanggungan Kami’ sebagai tanggungjawab sosial.

- Advertisement -

Bagi menjayakan program itu, Etiqa dan Pusat Zakat Wilayah Persekutuan serta AKSB mengagih zakat kepada golongan asnaf.

Ketua Bahagian Kumpulan Agensi Etiqa Family Takaful Berhad Mohammad Assri Husin berkata, melalui program itu, agihan zakat disalur kepada asnaf dalam kalangan pelajar dari lima institusi pendidikan dan pusat tahfiz di Kelantan.

Katanya, mereka terdiri daripada 106 pelajar dari Sekolah Menengah Kebangsaan Pintu Geng, Madrasah Tahfiz Raudatul Ulum, Pondok Darul Furqan Waddirasah Belukar, Tabung Kebajikan & Dakwah (Takeda) Masjid Ar-Raudah Lundang dan Madrasah Rumah Bakti Kedai Buloh.

“Etiqa Family Takaful amat peka untuk mengeluarkan zakat kepada mereka yang memerlukannya, seperti yang diamanahkan oleh pemegang-pemegang sijil kami.

“Kami berharap agar sumbangan zakat perniagaan berjumlah RM30,000 daripada Etiqa Family Takaful Berhad dapat membantu meringankan beban pelajar terpilih,” katanya di sini.

Sementara itu, Pengurus Besar AKSB Dr Nazmi Ghazali Azmi berharap kerjasama itu dapat diteruskan pada masa akan datang dengan lebih ramai lagi asnaf yang terpilih dapat dibantu. – HARAKAHDAILY 4/8/2023

- Advertisement -