PN yakin mampu ulangi kejayaan PRU15

Ir. Ts. Khairil Nizam Khirudin
- Advertisement -

KOTA BHARU: Kemenangan besar Perikatan Nasional (PN) pada Pilihan Raya Negeri (PRN) boleh memberi tamparan besar kepada kerajaan campuran pimpinan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

- Advertisement -

Ketua Penerangan PAS Pusat, Ir Ts Khairil Nizam Khirudin berkata, situasi itu dapat dilihat berdasar sambutan hangat pada siri-siri kempen pilihan raya PN.

Katanya, berdasar perkembangan itu PN bakal mengulangi kejayaan Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) pada November tahun lepas.

“Kena ingat walaupun kita boleh menang enam negeri dalam PRN, kerajaan pusat tidak jatuh, tetapi isunya di mana hendak letak muka Perdana Menteri dan kerajaan sekarang.

“Kalau dalam keadaan mereka memiliki kuasa politik di peringkat persekutuan, namun tidak mampu berdepan gelombang kebangkitan rakyat,” katanya pada Himpunan Mujahid Siber dan Petugas Media Sosial PAS Kelantan di Dewan Pusat Tarbiyah Islamiyah Kelantan (Putik) malam tadi.

Hadir sama Timbalan Ketua Penerangan PAS Kelantan, Ahmad Fathan Mahmood, Adun Pulai Condong Azhar Salleh dan Adun Kemuning, Mohd Roseli Ismail.

Khairil Nizam yang juga Ahli Parlimen Jerantut berkata, sehingga sekarang Kerajaan Madani masih lagi berdolak dalih bagi memberi peruntukan kepada ahli parlimen pembangkang. – HARAKAHDAILY 21/6/2023

- Advertisement -