Parkir Majlis Bandaraya Alor Setar guna sistem flexi

Dato' Dr Mohd Hayati Othman
- Advertisement -

ALOR SETAR: Individu yang masih mempunyai baki kupon parkir Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) masih berpeluang ditukar kepada kredit dalam aplikasi.

- Advertisement -

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT), Dato’ Dr Mohd Hayati Othman berkata, langkah itu perlu dilakukan memandangkan semua parkir MBAS menggunakan sistem flexi bermula 2 April lepas.

“Sambutannya begitu menggalakkan di mana lokasi kaunter MBAS di pasar pagi atau Bazar Ramadan dan Bazar Aidilfitri dikunjungi orang ramai,” katanya pada kenyataan hari ini.

Oleh itu katanya jadual program turun padang MBAS diatur pada setiap pagi, petang dan malam di lokasi berbeza akan diteruskan sehingga 9 April ini.

Dr Mohd Hayati juga berkata, MBAS memasang enam papan iklan di beberapa lokasi stategik untuk publisiti awam berkaitan penggunaan sistem flexi di samping 100 kain rentang digantung sekitar Bandaraya Alor Setar.

“Brosur penggunaan flexi parking juga diedar ke setiap rumah kedai di kawasan perniagaan sekitar Alor Setar,” katanya yang juga Adun Tokai.

Menurutnya juga sistem terbabit turut dilaksanakan beberapa negeri lain termasuk Kelantan, Selangor, Negeri Sembilan, Perak dan Terengganu. – HARAKAHDAILY 5/4/2023

- Advertisement -