LPTPOA ucap takziah kepada penduduk Kurnia Jaya, Tawau

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Lajnah Pembangunan Tanah, Perumahan dan Orang Asal (LPTPOA) PAS Pusat merakamkan takziah kepada mangsa yang terlibat dalam bencana kebakaran yang berlaku di Kampung Kurnia Jaya, Batu 4, Jalan Apas, Tawau, Sabah baru-baru ini.

Bencana tersebut telah menyebabkan 227 keluarga warganegara menjadi mangsa di mana kebanyakan daripada mereka hilang tempat berteduh dan mengalami kemusnahan harta benda akibat daripada insiden tersebut.

- Advertisement -

“LPTPOA yakin Kerajaan Sabah akan mengambil tindakan yang sewajarnya bagi membantu mangsa-mangsa yang terlibat seperti menyediakan penempatan sementara dan bantuan-bantuan lain terutamanya bagi menghadapi bulan Ramadan yang bakal tiba tidak lama lagi,” ujar Pengerusi LPTPOA, Datuk Ahmad Amzad Hashim dalam satu kenyataan.

Katanya, agi mengelakkan insiden yang sama berulang, wajar diusahakan satu alternatif bagi membantu mengelakkan kebakaran seperti membekalkan alat pemadam api kepada penduduk kampung ataupun menyediakan tangki air statik di kawasan perkampungan bagi memudahkan penduduk jika berlaku kebakaran.

“LPTPOA mengharapkan semua mangsa terlibat agar bersabar menghadapi ujian yang berat ini dan yakin Kerajaan Sabah akan memberikan bantuan sebaik mungkin kepada semua mangsa yang terlibat,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Kuala Terengganu. – HARAKAHDAILY 22/3/2022

- Advertisement -