MB Kedah ucap takziah kepada Tuan Ibrahim, Nik Zawawi

Dato' Seri Muhammad Sanusi Md Nor
- Advertisement -

ALOR SETAR: Menteri Besar Kedah, Dato’ Seri Muhammad Sanusi Md. Nor mengucapkan takziah kepada Timbalan Presiden PAS, Dato’ Sri Tuan Ibrahim Tuan Man dan Ahli Majlis Syura Ulamak PAS, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh.

Ucapan takziah itu susulan kembalinya bonda Tuan Ibrahim, Nik Hasanah Nik Mat dan isteri Nik Muhammad Zawawi, Wan Sofiza Eliana Wan Yusof ke rahmatullah.

- Advertisement -

“Dengan rasa dukacita yang amat mendalam, takziah saya ucapkan kepada Timbalan Presiden PAS, YB Dato’ Sri Tuan Ibrahim Tuan Man atas kembalinya ke rahmatullah ibunda tercinta, Allahyarhamah Nik Hasanah Nik Mat, semalam.

“Ucapan yang sama juga saya tujukan kepada Ahli Majlis Syura Ulamak PAS, YB Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh atas pemergian isteri beliau, Allahyarhamah Wan Sofiza Eliana Wan Yusof,” ujarnya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Beliau berkata, semoga Allah SWT mengampunkan segala dosa kedua-dua Allahyarhamah jika ada, menerima amal ibadat serta taubat mereka.

Tambahnya, mudah-mudahan roh mereka dijauhkan daripada siksa kubur, diangkat ke kedudukan yang mulia di sisi-Nya serta ditempatkan bersama orang yang beriman dan beramal soleh.

“Kepada keluarga yang ditinggalkan, semoga diberikan kekuatan serta kesabaran untuk menghadapi ujian ini,” ujarnya lagi. – HARAKAHDAILY 16/3/2022

- Advertisement -