Munaqasyah jadi medan tentu hala tuju perjuangan

- Advertisement -

Oleh BASITH SAMAD

KINABATANGAN:
Munaqasyah Ucaptama Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia menjadi medan bagi menentukan hala tuju perjuangan Pemuda PAS Sabah bagi sesi ini.

Ketua Dewan Pemuda PAS negeri, Hendri Hamsah berkata, munaqasyah sebagai pentas Pemuda PAS Malaysia membentangkan objektif dan strategi yang akan dilaksanakan.

- Advertisement -

Di samping itu katanya ia sebagai medan untuk pemuda PAS Sabah mendapat penjelasan terhadap sesuatu isu bersama pimpinan Pemuda PAS Malaysia.

“Pemuda PAS Malaysia membentangkan lima objektif dan 10 strategi yang akan didukung pemuda PAS pemuda PAS seluruh negara termasuk Sabah.

“Di samping itu Pemuda PAS Malaysia turut menggariskan beberapa key performance indicator (KPI) dan misi khas yang perlu dicapai Pemuda PAS Sabah sesi ini,” katanya pada munaqasyah baru-baru ini.

Turut hadir Setiausaha Pemuda PAS Malaysia Hanif Jamaluddin dan Penolong Setiausaha Mohd Fazil, manakala Timbalan Ketua Pemuda PAS Malaysia Afnan Hamimi Taib Azamuddin mengikuti secara atas talian.

Hendri juga berkata, munaqasah itu dibuat secara atas talian dan fizikal bagi memberi peluang semua ahli dapat mengikuti program tersebut.

Menurutnya kehadiran program seumpama itu penting bagi melicinkan gerak kerja pemuda PAS di peringkat kawasan dan cawangan di seluruh Sabah. – HARAKAHDAILY 22/2/2022

- Advertisement -