YADIM bantu 600 keluarga terkesan Covid-19

- Advertisement -

Oleh ZULKEFLI HUSSIN

PASIR PUTEH:
Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) memperuntukkan sebanyak RM36,000 bagi membantu 600 keluarga yang terkesan akibat pandemik Covid-19 PKP 3.0 di Kelantan.

Pengarahnya Mahadi Awang berkata, bantuan itu berupa bahan-bahan makanan harian seperti beras, gula, tepung gandum dan biskut diagih dalam tempoh dua minggu bermula sekarang.

- Advertisement -

“Masing-masing setiap bakul bernilai RM60 bagi meringankan beban mereka dalam situasi yang gentir sekarang,” katanya kepada pemberita ketika ditemui pada penyerahan bantuan air minuman kepada penduduk di Taman Sri Purnama Kampung Nara yang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di sini semalam.

Bantuan itu yang berupa 68 kotak air mineral dan susu bayi bagi keperluan 65 penduduk yang diterima anggota Angkatan Pertahanan Awam (APM), Pasir Puteh yang diwakili Sarjan Adenan Hussin.

Mahadi juga berkata, YADIM akan melancarkan gerakan sanitasi di semua masjid, surau dan madrasah bagi membasmi virus Covif-19 sebagai persiapan sebelum kerajaan menarik balik larangan penggunaan ke atas rumah ibadah tersebut.

“Gerakan sanitasi itu mendapat kerjasama daripada badan bukan kerajaan (NGO) yang turut melibatkan bangunan kelas Taman Bimbingan Kanak-kanak (TBK) dan Taman Asuhan Kanak-kanak (TASKA),” katanya. – HARAKAHDAILY 26/6/2021

- Advertisement -