Harakah hargai pengorbanan Allahyarham Abdullah Atan

- Advertisement -

SUNGAI BULOH: Pihak Harakah hari ini telah menyampaikan sumbangan prihatin Harakah melalui Tabung Kemiskinan Harakah (TKH) kepada keluarga Allahyarham Abdullah Atan sebagai tanda ingatan dan penghargaan di atas pengorbanan telah dicurahkan kepada PAS.

Allahyarham merupakan seorang juruteknikal IT yang banyak memberi sumbangan kepada perkembangan PAS serta Harakah melalui kepakaranya dalam bidang IT.

Ketua Pegawai Eksekutif Harakah, Kamaruzaman Mohamad berkata pengorbanan dan jasa allahyarham dalam gerak kerja PAS sememangnya tidak dapat dibalas.

- Advertisement -

Menurutnya, sumbangan itu hanyalah sebagai tanda ingatan dan bagi meringankan sedikit bebanan keluarganya.

“Sumbangan hari ini adalah daripada Tabung Kemiskinan Harakah untuk menyantuni keluarga arwah yang sangat banyak memberi sumbangan kepada perkembangan PAS khususnya dalam bidang IT.

“Diharapkan sumbangan ini dapat membantu meringankan sedikit beban keluarga arwah,” katanya kepada HarakahDaily.

Dalam pada itu, Kamaruzaman berkata pihaknya akan memperluaskan sumbangan TKH di bawah program Sumbangan Prihatin Harakah ke seluruh negara bagi membantu pihak yang memerlukan.

Sementara itu, isteri allahyarham, Suriani Shahrudin, 47, menzahirkan ucapan terima kasih kepada pihak Harakah yang sudi membantu keluarganya.

Ibu kepada lima orang anak itu berkata pemergian allahyarham sangat dirasai, lebih-lebih lagi adalah ketua keluarga.

“Meskipun arwah telah pergi sudah hampir setahun, namun pemergian arwah masih kami sekeluarga rasai,” katanya.

Turut hadir sama dalam majlis sumbangan itu ialah Ketua Cawangan PAS Sungai Buloh, Ustaz Abdul Majid Hassan dan Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Dewan Muslimat PAS Negeri Selangor, Ustazah Mazni Othman. – HARAKAHDAILY 14/3/2021

- Advertisement -