ADUN Jengka beri sumbangan persekolahan

- Advertisement -

KUALA KRAU: Di sebalik kesibukan mengurus musibah banjir, ADUN Jengka, Ustaz Shahril Azman Abd Halim al-Hafiz tetap meluangkan masa hadir merasmikan program ‘Back To School’ di Masjid Lama Rantau Perintis, di sini hari ini.

Majlis anjuran PAS Cawangan Bandar Pusat ini bertujuan membantu para keluarga asnaf dalam kalangan penduduk Jengka dalam persiapan menghadapi sesi baharu persekolahan pada pertengahan bulan ini.

- Advertisement -

Seramai 50 pelajar telah menerima beg sekolah dan sumbangan daripada Ustaz Shahril Azman yang diharap juga menjadi suntikan semangat kepada mereka di saat keluarga teruji dengan banjir dan pandemik COVID-19 ketika ini.

“Dengan sumbangan ini harapnya dapat meringankan sedikit beban yang dihadapi oleh waris untuk membeli keperluan anak-anak mereka menjelang pembukaan sekolah dua minggu lagi.

“Sebagai manusia, kita kena banyak bersabar serta redha atas ujian yang berlaku di kala wabak COVID-19 dan musim banjir sekarang yang melanda kawasan kita,” ujar beliau.

Majlis ringkas ini telah turut dihadiri Naib Yang DiPertua PAS Kawasan Kuala Krau, Nazri Husin dan Ketua Pemuda PAS Kuala Krau, Ustaz Anuar Daud serta Ahli Jawatankuasa PAS Bandar Pusat dan waris para pelajar.

Kelmarin, Ustaz Shahril Azman meluangkan masa melawat dan memantau perkembangan mangsa-mangsa banjir di beberapa Pusat Pemindahan Sementara (PPS) dan menyerahkan sumbangan kepada mereka.

Antaranya Pusat Literasi Keluarga dan Surau As-Shabab Blok A Jengka 16, Sekolah Agama Rakyat An-Najah dan Sekolah Kebangsaan Jengka 17, serta Dewan JKKR Jengka 14.

Kawasan ini mula dilanda banjir sejak 3 Januari lalu setelah air naik mendadak akibat hujan lebat yang memaksa ribuan penduduk terpaksa dipindahkan ke beberapa PPS. – HARAKAHDAILY 6/1/2021

- Advertisement -