Hikmah larangan bertudung pekerja hotel

SubkyLatif
- Advertisement -

ELOK juga dasar hotel Yahudi antarabangsa menguatkuasakan larangan bertudung bagi pekerja wanitanya di front depannya di Malaysia.
     
Tindakan itu menyirap semangat beragama orang Islam termasuk yang kurang peduli beribadat selama ini.
     
Menteri Nazri Aziz, Menteri Pelancongan tidak diketahui zuhudnya, sekadar orang awam Islam yang berpendirian liberal – bukan Islam liberal – telah memberi reaksi keras kedepan. Baiklah bertudung dari mereka bertelanjang. Satu sindiran tajam dan mantik yang tinggi.
      
Jika mufti dan tok guru begitu reaksinya adalah biasa. Tetapi kalau umat awam yang tidak diketahui isteri dan anak-anaknya bertudung bangkit mengherdik orang atau dasar mencabar hak umat Islam beramal dengan agamanya, maka ia tanda pantang agamanya dicabar.
     
Semua naik semangat. Peka ia melanggar semangat perlembagaan, menyanggah hak asasi Islam, tdak peduli amalan kebebasan beragama dan lain-lain.
     
Kita tahu rangkaian hotel besar dunia adalah milik Yahudi atau Yahudi ada kepentingan. Yahudi ini bukan saja Islam dikacaunya. Kristian, Budha, Hindu dan lain-lain pun dikacaunya. Bukan ia tidak tahu, Islam marah dengan tindakannya. Akan tetapi fahaman agamanya adalah mengacau sekalian yang bukan Yahudi. Bila semua bercelaru, maka senang ia menguasai dunia.
      
Pengacau macam itu tidak makan saman, tak indah protes, tiada peduli akan kecaman. Padannya diketuk saja kepalanya.    

- Advertisement -

Islam ini dikacaunya sejak Nabi SAW menjadi Rasul. Bukan ia tidak tahu nabi itu telah disebut dalam Taurat. Tapi ia lebih suka jadi pengacau. Iblis ada bagi mengacau Adam dan manusia, Yahudi ada bagi mengacau Nabi Muhammad SAW dan Islam. Maka semuanya jadi ujian dan ingatan bagi orang beriman.
      
Bagusnya hotel pengaruh Yahudi buat begitu kepada pekerja wanita Islamnya menyebabkan terpanggil semangat Islam kepada semua termasuk umat Islam yang nipis imannya. Ia mencabar tanggungjawab dakwah masing-masing. Memberi kesempatan kepada semua termasuk bukan Islam betapa bertudung bagi wanitanya bukanlah pilihan tetapi ia wajib.
     
Umat Islam mesti bertudung. Bukan ia untuk umat awam saja. Bukan bagi isteri dan anak-anak Nabi saja. Isteri-isteri sultan, puteri-puteri raja apabila baligh dan mumayiz. Neraka tidak bakar wanita awam yang tidak bertudung saja. Isteri-isteri sultan dan puteri-puteri yang tidak bertudung nescaya jadi bahan bakar api neraka.
      
Tok-tok guru sudah sampaikan dakwah itu di masjid-masjid sejak masjid ada. Tetapi bila dakwah itu hendak disampai ke istana-istana. Mufti-mufti sejak selepas Khalifah ar-Rasyidin tidak berani buka mulut bila isteri dan anak khalifah tidak bertudung. Apa lagilah zaman Raja Melayu yang tidak jadi khalifah. Tidak siapa berani tegur raja yang isterinya tidak bertudung.
      
Ustaz Zamihan, ketua persatuan ahli sunnah wal jamaah pun tak berani.
      
Dengan hotel milik Yahudi dunia yang banyak di Malaysia buat zalim pada pekerja wanita Islam, maka terbuka peluang bagi menyampai dakwah kepada semua bahawa bertudung bagi wanita Islam adalah wajib dan nerakalah tempat pulang kekal bagi yang tidak bertudung. Itu juga sebabnya gereja menetap petugas wanita gereja beruniform menututp aurat.
      
Semua orang alim dan orang jahil kata bertudung wajib bagi wanita. Wanita itu termasuklah isteri-isteri raja, anak-anak raja, bonda dan sekalian waris-warah raja.
      
Maka terbuka menolong mufti menyalurkan mesej itu ke istana.
      
Peluang sekarang terbuka bagi Dato Jamal Yunos, ketua Umno Sungai Besar, jika betul anak jantan pergi ke pejabat MAS dan AirAsia suruh pramugari bertudung. – HARAKAHDAILY 21/11/2017

- Advertisement -