Ramadan ringankan beban golongan marhaen

- Advertisement -

Kedatangan Ramadan, bulan penuh keberkatan amat dinantikan oleh mereka yang susah dan miskin kerana pada bulan ini, ada rezeki buat mereka.

- Advertisement -

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Wakaf Mempelam, Haji Mohd Abdul Wahid Endut berkata, ‘bulan al-Quran’ itu juga, orang ramai menyumbang zakat dan sedekah untuk diagihkan kepada mereka yang kurang berkemampuan.

“Di bulan puasa ini banyak zakat yang diagihkan begitu juga sumbangan dan sedekah. PAS Wakaf Mempelam tidak ketinggalan meraikan golongan marhaen yang hidup serba kekurangan,” ujarnya dipetik Buletin Online.

Beliau berkata demikian pada Majlis Penyampaian Beras sempena Ramadan di kediaman beliau di Seberang Baruh, Kuala Terengganu, kelmarin.

Menurutnya, sebanyak 950 kampit beras diagihkan kepada 500 penerima beserta sedikit sumbangan kewangan sebagai menampung keperluan harian mereka.

Katanya, ia membuktikan PAS amat prihatin kepada rakyat yang menghadapi kesulitan dengan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan.

Turut hadir pada majlis itu ialah Yang Dipertua PAS Kuala Terengganu, Ustaz Wan Sukairi Wan Abdullah dan Timbalan Pengarah Dun Wakaf Mempelam, Ahmad Amzad Hashim.

- Advertisement -