Tahniah kepada golongan OKU

- Advertisement -

PADA kesempatan ini pihak kami merakamkan sekalung tahniah buat warga OKU di negara ini berikutan pelantikan 10 ahli jawatankuasa bagi menduduki Majlis Kebangsaan Orang Kurang Upaya bagi sesi 2017-2019 yang seharusnya memartabatkan lagi warga OKU di negara ini.

- Advertisement -

Dalam pada itu, cukup kami berasa bangga dengan Anugerah Sukan Negara bagi 2016 yang dirangkul oleh atlet para, Abdul Latif Romly, sekaligus memenangi gelaran Olahragawan Kebangsaan. Sekalung tahniah kami ucapkan atas kemenangan yang diraih.

Kedua-dua peristiwa di atas wajar diambil tahu oleh setiap ahli masyarakat terutamanya dari kalangan pimpinan bagi memastikan usaha negara meletakkan hak-hak warga OKU pada tahap yang lebih baik dan menyeluruh mampu kita capai.

Biarpun kita telah punyai perundangan dan komitmen yang lebih baik dalam membangunkan warga OKU yang diunjurkan 4.5 juta di negara ini, ia masih berhadapan dengan pelbagai halangan terutamanya sikap masyarakat dan persekitaran.

Menyedari hal inilah pihak kami seberapa daya akan terus memperkasa gerak kerja dalam isu-isu masyarakat, khususnya berkaitan dengan orang kurang upaya melalui pelbagai aktiviti dan program.

Dengan kekuatan jentera seluruh negara, kami giat menjalankan program kesedaran berkaitan potensi dan keperluan OKU selain menyokong Gagasan OKU Muqarabun yang dijalankan oleh kumpulan-kumpulan NGO OKU.

Adalah besar harapan kami agar sikap kecaknaan dan keprihatinan kepada potensi dan keperluan OKU ini disebarluas oleh penggerak-penggerak masyarakat terutama mereka dari kalangan pimpinan masyarakat. – HARAKAHDAILY 28/4/2017

Dr Rosni Adam ialah Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Pusat, Parti Islam Se-Malaysia.

- Advertisement -