24 anggota PASRelief sertai misi bantuan selatan Thailand

- Advertisement -

PENGKALAN HULU: Seramai 24 anggota PASRelief menyertai misi bantuan kemanusiaan ke selatan Thailand yang dilancarkan hari ini.

- Advertisement -

Menurut pengarahnya, Ustaz Mohd Yusni Mat Piah, misi bantuan kemanusiaan kali ini menumpukan bantuan pasca banjir khususnya kepada penduduk selatan negara itu yang terjejas.

“Kami membawa barangan seperti keperluan asas, pakaian sembahyang, Al-Quran dan wang tunai untuk disumbangkan kepada penduduk yang terjejas,” jelasnya melalui pautan di media sosial (instagram) badan bukan kerajaan (NGO) terbabit.

Terdahulu, katanya, delegasi berkumpul di pekarangan Masjid Jamek, Pengkalan Hulu bagi penyusunan barangan sumbangan kepada mangsa banjir tersebut.

“Doakan perjalanan kami selamat dan dapat menunaikan amanah yang diberikan rakyat Malaysia kepada kami dengan baik,” tambahnya lagi.

Dalam pada itu, bagi memulakan perjalanan, Ahli Parlimen Pokok Sena yang juga Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Dato’ Ahmad Yahaya mengetuai bacaan doa.

Antara lokasi yang menjadi tumpuan PASRelief termasuklah Pattani, Narathiwat dan Yala.

Misi kemanusian kali ini turut disertai Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia, Ustazah Nuridah Mohd Salleh dan timbalannya, Dr Rosni Adam.

PASRelief sebelum ini melancarkan kutipan amal untuk membantu mangsa banjir di selatan negara jiran itu bagi membantu meringankan serta solidariti sesama manusia. – HARAKAHDAILY 17/1/2024

- Advertisement -