Generasi pendidik al-Quran perlu istiqamah

- Advertisement -

Oleh ASREENA

BATU SAPI:
Generasi pendidik al-Quran perlu terus istiqamah untuk mengajar dan mempelajarinya.

- Advertisement -

Ketua Dewan Muslimat PAS Sabah, Norsah Bongsu mengharapkan, usaha murni untuk mengajar dan belajar al-Quran perlu diteruskan agar generasi akan datang menjadi generasi celik kitab suci itu.

“Bagi memudahkan proses pembelajaran, kami telah membantu memenuhi keperluan untuk belajar dan memudahkan pelajar yang serba kekurangan untuk mempelajari al-Quran.

“Pertemuan ini bukan sekadar serahan sumbangan, saya berharap pada masa akan datang dapat terus membantu tempat menimba ilmu ini dengan apa cara yang termampu,” ujarnya yang juga Naib Yang Dipertua PAS Batu Sapi.

Sebanyak 70 naskah al-Quran, 25 naskah Iqra’ dan 35 buah rehal telah disumbangkan ke beberapa pusat mengaji sekitar Parlimen Batu Sapi, kelmarin.

Turut hadir sama Naib Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia, Ustazah Salamiah Mohd Nor, Ketua Penerangan Dewan Himpunan Pendukung PAS Sabah, Wong Kah Kiet, Timbalan Lajnah Perpaduan Nasional PAS Batu Sapi, M Roslan dan Pengerusi Lajnah Perumahan Tanah dan Orang Asal PAS Sandakan (LPTOA), Sulaiman. – HARAKAHDAILY 18/10/2022

- Advertisement -