Laksana konsep adil jadi cabaran buat PAS – Gerakan

Presiden Parti Gerakan Rakyat Malaysia, Datuk Dr Dominic Lau Hoe Chai - Foto MUHAMMAD ZHARIF ZULKIFLEE
- Advertisement -

Oleh NUR HASMIRA MOHAMAD

ALOR SETAR: Parti Gerakan Rakyat Malaysia PAS melihat usaha PAS untuk melaksanakan konsep adil untuk semua seperti yang terkandung dalam ucapan dasar Presiden PAS sesuatu yang mencabar.

Presidennya, Dato’ Dr Dominic Lau Hoe Chai berkata, menjadi cabaran kepada PAS bagi merealiasikan apa yang diucap Presiden PAS Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang pada muktamar hari ini.

- Advertisement -

Namun katanya, perkara tersebut tidak mustahil tercapai jika PAS sedaya upaya berusaha memastikan yang terbaik untuk semua.

“Contohnya kenyataan Pemuda PAS supaya mana-mana konsert dianjurkan di Malaysia dihentikan, perkara itu memerlukan penjelasan lebih lanjut mengelakkan timbul salah faham kaum lain.

“Bagi kita jika konsert dianjurkan tidak baik katakan ada dipersembahkan oleh LGBT, yang itu kita pun tidak terima,” kata Dominic ketika ditemui di muktamar PAS hari ini.

Oleh itu beliau berharap pihak yang mengeluarkan kenyataan perlu membuat penjelasan lebih lanjut contohnya konsert yang baik kita katakan healthy, boleh diterima seluruh negara.

Menurutnya juga jika ada katakan apa-apa kenyataan yang agak keliru kepada masyarakat bukan Islam mesti membuat penjelasan lebih cepat untuk mengelakkan berlaku salah faham.

Ketika ucapan dasar Tuan Guru Abdul Hadi memberitahu PAS berusaha menembusi kawasan majoriti bukan Islam dan undi penentu di kawasan majoriti Islam dengan melaksanakan konsep adil untuk semua. – HARAKAHDAILY 3/9/2022

- Advertisement -