Menteri sayu lihat Keluarga Malaysia di lokasi banjir

- Advertisement -

KUALA LANGAT: Angkatan Tentera Malaysia (ATM) melalui ketumbukan Tentera Darat Malaysia dengan aturgerak Rejimen Askar Jurutera Diraja (RAJD) turut menjalankan kerjasama dengan agensi lain membersih lokasi banjir.

- Advertisement -

Program tanggungjawab sosial korporat (CSR) itu melibatkan Pasukan 91 Rejimen Bantuan RAJD dengan kerjasama Kementerian Belia dan Sukan (KBS) serta Dhaya Maju – Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT).

Program CSR tersebut melaksanakan kerja-kerja pasca banjir di sekitar kawasan Bukit Changgang, Banting.

Menteri Belia dan Sukan Dato’ Seri Ahmad Faizal Azumu berkata, pasukan berkenaan dengan aturgerak dua pegawai dan 21 anggota membantu mengendalikan jentera-jentera berat.

Katanya ia melibatkan 10 jentera 10 Ton SinoTruk Tipper, 3 Backhoe Loader dan sebuah Medium Wheeled Loader bagi memudahkan kerja-kerja pembersihan tersebut.

Program itu turut dihadiri Ketua Pegawai Eksekutif Dhaya Maju – LTAT Dato’ Mohamed Razeek Hussain dan Setiausaha Bahagian Pembangunan Kementerian Belia dan Sukan Norazli Indzam.

Ahmad Faizal berkata, beliau sayu melihat penderitaan Keluarga Malaysia yang terjejas akibat bencana banjir baru-baru ini.

Menurutnya Skuad Sukarelawan Pasca Banjir KBS dengan kerjasama ATM dan beberapa penaja sumbangan membantu mangsa-mangsa banjir di Kuala Langat dengan membersihkan rumah mereka.

Katanya, sumbangan turut diberi kepada penduduk terbabit termasuk tilam, dapur gas, sejadah dan makanan asas.

“Terima kasih tidak terhingga kepada seluruh pihak yang terlibat dalam menjayakan misi bantuan pasca banjir tersebut.

“Insya-Allah, kerjasama yang terjalin ini diharapkan berkekalan dan diteruskan ke program-program di masa akan datang,” ujarnya. – HARAKAHDAILY 6/1/2022

- Advertisement -