Rumah penduduk dipukul ribut, bumbung terbang

- Advertisement -

PAYA BESAR: Sebanyak enam keluarga dikejutkan oleh kejadian ribut yang menerbangkan bumbung rumah kediaman mereka di beberapa lokasi dalam Kampung Permatang Badak dan Bukit Rangin petang kelmarin.

- Advertisement -

ADUN Panching, Ustaz Mohd Tarmizi Yahaya pantas ke tempat kejadian sejurus menerima laporan daripada penduduk bagi menyampaikan bantuan segera kepada keluarga mangsa yang terbabit.

Turut sama ke tempat kejadian tersebut bagi menghulurkan bantuan kepada mangsa adalah pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM).

Bagaimanapun, Ustaz Tarmizi berkata kejadian yang berlaku sekitar 3.00 petang hingga 4.00 petang itu hanya melibatkan kerosakan struktur dan tidak membabitkan sebarang kecederaan atau kemalangan jiwa.

“Sebanyak enam rumah yang terlibat akibat ribut petir yang berlaku di sekitar Permatang Badak dan Bukit Rangin, namun tidak ada laporan kecederaan mahupun kemalangan jiwa dilaporkan.

“Antara bantuan yang kita salurkan adalah kewangan bagi menampung kos kerosakan yang dialami. Selain itu, JKM juga akan menyalurkan bantuan segera kepada mangsa-mangsa yang terbabit,” maklum beliau yang hadir melawat mangsa.

Para dermawan yang ingin menyumbang boleh salurkan ke akaun Bank Muamalat 06010004266719 atas nama Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Panching dan hubungi 016-2640 448 untuk sebarang pertanyaan. – HARAKAHDAILY 5/7/2021

- Advertisement -