PAS Titiwangsa hargai guru-guru murabitun

- Advertisement -
TITIWANGSA: PAS Kawasan Titiwangsa telah mengadakan Majlis Penyampaian Sumbangan Hari Raya Guru PASTI dan Guru Sekolah Rendah Islam Al-Ummah, di Markaz PAS Darul Ummah, di sini kelmarin. 
 
Majlis iadakan saban tahun itu bertujuan memberi penghargaan kepada para murabitun yang telah berkhidmat sebagai guru di bawah institusi PASTI dan Sekolah Rendah Islam di bawah kelolaan PAS Titiwangsa. 
 
Dalam majlis tersebut, Yang DiPertua PAS Titiwangsa, Khairul Anuar Abdul Manap menyentuh peri penting peranan guru kepada anak-anak bangsa, terutamanya penerapan pentarbiyahan haraki ke dalam diri para pelajar. 
 
Menurut beliau, seorang guru mampu melahirkan beribu guru, doktor, jurutera bahkan pemimpin, malah guru sejati ‘membakar diri’ demi menerangi kegelapan hati dan akal seorang murid.
 
Turut hadir dalam majlis ini ialah Pengerusi Lajnah Pendidikan PAS Titiwangsa, Ustaz Abdul Rahman Hamzahs serta saf kepimpinan Harian Titiwangsa yang lain.
 
Seramai 75 guru PASTI dan 32 guru serta kakitangan Sekolah Rendah Islam Al-Ummah menerima sumbangan raya daripada PAS Titiwangsa pada majlis tersebut. – HARAKAHDAILY 24/5/2019
IMG 20190524 WA0068
- Advertisement -