PASTI perkenal kaedah pemantauan pencapaian pelajar

- Advertisement -

TAWAU: Jabatan PASTI Sabah berusaha meningkatkan kemahiran 5M dalam kalangan murid 6 tahun di 35 PASTI di Zon Tawau.

Pengarah PASTI Sabah, Karim Dullah berkata, usaha itu termasuk dilakukan melalui program Dialog Prestasi Pelajar bagi membincangkan prestasi murid dan guru.

Katanya dialog prestasi terbabit dihadiri 101 relawan guru dan kakitangan pengurusan PASTI Negeri Sabah dan Zon Tawau.

- Advertisement -

Kata beliau empat pembentang diundang membentangkan pencapaian pelajar bagi mewakili kawasan masing-masing.

“Data pencapaian pelajar dibentang dan dianalisis bersama lima panel yang diketuai Jumrah DJamali,” katanya pada program dialog tersebut semalam.

Hadir sama pada dialog tersebut Pengerusi PASTI Zon Tawau, Irwan Hamdan.

Karim juga berkata, dialog prestasi PASTI diadakan sebagai medan perbincangan dalam usaha mencari resolusi terbaik setiap isu yang timbul dengan bimbingan jurulatih.

Irwan pula menyifatkan, dialog prestasi tersebut sebagai cerminan awal keberhasilan produk PASTI Zon Tawau bagi sesi akademik 2022/2023.

Katanya juga cabaran besar warga pendidik PASTI ialah kesungguhan untuk melaksanakan semua resolusi yang disepakati dalam dialog terbabit.

“PASTI Zon Tawau akan memperkenalkan kaedah pemantauan pencapaian pelajar Continuous Quality Improvement (CQI) bagi setiap guru bermula sesi akademik tahun ini,” ujarnya.

Sementara itu peserta program dialog memberi komitmen dan respon yang tinggi bagi melaksanakan resolusi diputuskan pada program tersebut bagi meningkatkan lagi prestasi PASTI Sabah. – HARAKAHDAILY 29/8/2022

- Advertisement -